Uvod

Članki, zanimivosti Natisni stran

Družinski vzpon na Mont Blanc
19.07.2010

Po vrnitvi s trekinga po Nepalu in Tibetu je bilo samo vprašanje časa, kdaj se povzpnemo tudi na Mont Blanc. Glede na to, da visoke višine lahko prenašamo, smo se odločili, da bo edini kriterij za obisk 'Bele gore' lepo vreme. Vremenske napovedi iz treh različnih virov so napovedovale, da se bo vreme stabiliziralo in prvi primerni dan za vzpon bi lahko bil četrtek, 8. 7. 2010.

V ponedeljek se odločimo, da se nasledni dan odpeljemo v Chamonix, kljub temu, da imamo informacije, da so vse koče rezervirane in polno zasedene. Iz izkušenj izpred 29 let vem, da se na taki višini malo spi in tudi ležanje na klopi ali mizi zadostuje. Zato se pogumno odpravimo na pot.
V torek, 6. 7. se ob 7. uri odpeljemo iz Trzina. Po prihodu v Chamonix-Mont Blanc prenočimo v Gite The Chamoniard Volant. Naslednji dan vstopimo na postaji tramvajske železnice Le Fayet na prvi zobati vlakec in se odpeljemo do postaje Nid d’Aigle na višino 2372 metrov. Do cilja tega dne (koča Refuge de l'Aiguille du Goûter, 3817 m) hodimo ok. 6 ur. Zaradi gneče v koči (hotel) prespimo – ležimo na mizah in klopeh.

V četrtek, 8. julija vstanemo že ob 1.30 uri, iz koče odidemo ob 2.30 uri v ledeniški navezi. Še dobro, da je noč in se vidijo samo čelne svetilke - sledimo koloni. Ob zarji smo že pri bivaku Vallot (4362 m). Pogled na vrh in sončni vzhod nam da moč, da prispemo ob 8.30 na vrh Mont Blanca.
Temperatura na 4810 metrov visokem vrhu ob rahlem vetru je bila -10°C. Smo utrujeni, dihanje je seveda oteženo, zato se po isti poti po kratkem počitku kar najhitreje napotimo v dolino. Sestop je normalen, razmere omogočajo hojo z derezami v navezi.
Prečimo nekaj ledeniških razpok, na višini 3800 metrov pa je že prava pomlad, saj termometer kaže 15°C. Ker ne želimo še ene noči preživeti na mizi in klopi, se odločimo, da se takoj spustimo po neprijetni in za zdrs nevarni strmini proti koči Tête-Rousse in naprej do vlakca.

Z zobato železnico prispemo v Le Fayet, kjer pa so vsi hoteli zasedeni. Imeli smo srečo, da smo dobili prenočišče v hotelu ok. 40 km od Chamonixa. če bo kdo imel težave s prenočavanjem v Chamonixu priporočam hotel IBIS ob stari cesti Geneve-Chamonix. (Hotel Ibis Sallanches Porte du Mont Blanc, 1643 avenue de Geneve, 1643 avenue de Geneve,74700 Sallanches-France, tel : (+33)4/50581442)
Povratek v Slovenijo pa je potekal v skladu z italjanskimi prometnimi tokovi.

Zaključek:
če imaš vsaj osnovne izkušenje s hojo v ledeniški navezi, vzpon ni zahteven. Pomembno je, da imaš mednarodno zavarovanje za reševnja v gorah v primeru nesreče (težave z višino). Pri vzponu moraš upoštevati pravila kratkotrajne aklimatizacije.

Danilo Oražem

Koča Tête-Rousse (3167 m), za njo se dviguje 4052 metrov visoki Aiguille de Bionnassay.

Prehod med padajočimi kameni v Velikem ozebniku (Grand Couloir)

Ena najbolj 'obleganih' koč v pogorju Mont Blanca je Refuge de l'Aiguille du Goûter (3817 m)

Zarja za Mount Mauditom (4465 m)

Sončni vzhod pri bivaku Vallot (4362 m)

Pogled od bivaka Vallot: Prvi jutranji sončni žarki oblivajo vrh Mont Blanca

Na vrhu: 8. 7. 2010 ob 8.30 uri

Alpinist

Spust z vrha. Na skalni ostrogi sredi slike čepi bivak Vallot.

ž
Mont Blanc izpred hotela IBIS

© PD Onger Trzin. Dovoljeno povzemanje strani s pripisom vira.